Istorija marke Renault

Pred vama je istorijski pregled naše marke od 1898. godine do danas. Renaultova veličanstvena industrijska i ljudska avantura obuhvata istorijske modele, sportska dostignuća, harizmatične ljude i inovacije koje su promenili svijet automobila.

Istorija marke Renault

Istorija marke Renault
2016 – Talisman automobil godine
Renault Talisman je proglašen za limuzinu godine 2016.god u izboru za Zlatni Auto, koji svake godine organizuje redakcija Auto Bilda.
Istorija marke Renault
2014 – Twingo, mali gradski automobil
Renault Twingo je odneo titulu mali gradski auto 2014.godine u izboru za Zlatni Auto, koji svake godine organizuje redakcija Auto Bilda.
Istorija marke Renault
2013. - Renault osniva preduzeće u Kini
Renault je sa kineskim proizvođačem Dongfeng potpisao sporazum o zajedničkom investiranju i osnovao društvo Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC). Tim sporazumom su stvoreni temelji za izgradnju fabrike u Wuhanu.
Istorija marke Renault
2012. - Clio IV predstavljen na sajmu automobila u Parizu
Clio IV, dizajn nadahnut konceptnim automobilom Dezir, je prvi automobil nastao u skladu sa Renaultovim novim dizajnom.
Istorija marke Renault
2010. - Predstavljanje konceptnog automobila Dezir
Konceptni automobil Dezir, predstavljen na sajmu automobila u Parizu otelotvoruje novu Renaultovu dizajnersku strategiju pod vođstvom Laurensa van den Ackera. Taj model predstavlja prvu laticu u cvijetu životnog ciklusa ljubavi .
Istorija marke Renault
2008. - Renault preuzima 25 posto udjela u društvu AVTOVAZ
Renault je 29. februara preuzeo 25 posto udjela u društvu AVTOVAZ, vodećem ruskom proizvođaču automobila, u čijem je okrilju i Lada.
2007. - Renault je predstavio novi Twingo i novu Lagunu.
Renault je proširio paletu modela Logan i predstavio novi Twingo i novu Lagunu .
Istorija marke Renault
2000. - Osnivanje društva Renault Samsung Motors
Nakon Dacije, Renault je preuzeo i 70,1 posto udela društva Samsung Motors i osnovao ogranak Renault Samsung Motors, koja i danas proizvodi i prodaje automobile u Južnoj Koreji.
Istorija marke Renault
1999. - Renault preuzima Daciju
Renault je 1999. sa 51 posto udjela postao većinski deoničar rumunske marke Dacia. U tom razdoblju se glavni model marke, Dacia 1310, čija je prodaja započela 1966., zvao samo Dacia .
Istorija marke Renault
1999. - Potpis sporazuma o saradnji između Renaulta i Nissana
Renault i Nissan potpisali su sporazum o saradnji sa uzajamnim vlasništvom – Renault je preuzeo 36,8 posto udjela u Nissanu – u zajedničkom razvoju i proizvodnji. Tako je rođena Alijansa Renault-Nissan.
Istorija marke Renault
1998. - Otvaranje Renault tehnološkog centra u Guyancourtu u Francuskoj
Tehnološki centar u francuskom Guyancourtu otvoren je pri proslavi 100. godišnjice postojanja marke Renault. Novi centar osmišljen je tako da poveže sve koji sarađuju u dizajnerskim i tehničkim segmentima razvoja novih modela marke.
Istorija marke Renault
1992. - Predstavljanje prvog Twinga
Twingo je bio prava senzacija sajma automobila u Parizu. Šarmantnog prednjeg kraja koji je podsećao na žabu i odvažnog dizajna, spoj dostavnog i gradskog automobila, nov model je bio pravo iznenađenje, a zatim se dokazao i kao izuzetno popularan automobil. Kombinacijom reči „Twist”, „Swing” i „Tango”, Twingo je ciljao na mlade pa je u početku bio dostupan samo u sasvim minimalističkoj verziji (a na početku prodaje u samo četiri boje). Twingo druge generacije, koji je počeo da se prodaje u julu 2007., godine 2014. zamijenio je Twingo 3. Avantura se nastavlja...
Istorija marke Renault
1992. - Početak prodaje modela Renault Safrane
Safrane, koji je zamijenio Renault 25, bio je Renaultov luksuzni model sve do završetka proizvodnje 2000 .
Istorija marke Renault
1992. - Williams-Renault osvaja konstruktorski naslov svjetskog prvaka F1
Sa 15 prvih startnih mesta i deset pobjeda – od čega su šest puta prvo startno mesto i pobjeda ostvareni u istoj trci – u 16 trka, Williams-Renault je te godine osvojio konstruktorski naslov svjetskog prvaka, a Nigel Mansell naslov najboljeg vozača. Renaultovi motori bili su nepobjedivi u slijedećih šest sezona.
Istorija marke Renault
1992. - Zatvaranje fabrike na otoku Seguinu
Proizvodnja u istoriskoj fabrici u Parizu na otoku Seguinu u predgrađu Boulogne-Billancourtu zauvijek je prestala sa proizvodnjom 21. marta 1992 .
Istorija marke Renault
1984. - Renault Espace, prvi monovolumen na svijetu
Predstavljanje modela Espace naišlo je na veliko odobravanje medija. Međutim, to ni izdaleka nije nagovjestilo kakav će uspjeh na kraju postići. Niko do tada nije ponudio tako prostran i prilagodljiv automobil. Sa pet sasvim prilagodljivih zadnjih sjedišta, koja su se mogla okretati i tako stvoriti utisak dnevne sobe, Espace je iznenadio i oduševio kupce širom svijeta.
Istorija marke Renault
1972. - Rođenje klasika – Renault 5
Novi gradski automobil sa kratkim prednjim krajem i sa troje vrata, osmišljen za mlade djevojke, promijenio je navike vozača. Unutrašnjost je dizajnirana u skladu sa sedamdesetima, u živim bojama i ukrasnim elementima kvadratnih oblika. U prvoj godini prodaje Renault 5 ostvario je 5 % tržišnog udjela na francuskom tržištu, a tri godine kasnije postao je evropski automobil godine. Više od deset godina zauzimao je vrh lestvice kompaktnih automobila u Francuskoj pa je širom svijeta prodan u više od 5.325.000 primjeraka. Danas R5 zauzima posebno mjesto u istoriji klasičnih vozila druge polovine 20. veka, uz Spaček, Bubu i Citroen DS.
Istorija marke Renault
1965. - Renault 16, automobil godine 1965.
Renault 16, čija je prodaja započela u januaru 1965., bio je prvi porodični automobil sa podiznim vratima prtljažnika, što je u to vreme predstavljalo pravu inovaciju. Automobil su prvo kritikovali kao preavangardan, ali njegova se priča o uspjehu ubrzo proširila. Renault 16, napola karavan i napola limuzina, osmišljen je kao „vozilo budućnosti”, kakav mu je bio i slogan. Neobičan oblik automobila ubrzo su počeli kopirati konkurenti. Renault 16, prvi Renault proizveden u novoj fabrici u Sandouvilleu, prodan je u gotovo dva miliona primjeraka.
Istorija marke Renault
1961. - Početak prodaje Renaulta 4, pravog kulturnog fenomena
Renault 4L, prvi „automobil za život”, bio je rezultat brilijantne ideje: stvoriti višenamjenski automobil kojim ćete moći da se odvezete bilo gdje i upotrebljiv je u svim uslovima. Taj model sa petoro vrata, javnosti je predstavljen 1961. godine, imao je vrata prtljažnika koja su nudila pristup prilagodljivom prtljažnom prostoru sa preklopivom zadnjom klupom, zahvaljujući čemu se automobil mogao pretvoriti u dostavno vozilo. Fantastično! Renault 4 proizveden je u više od osam miliona primjeraka i izvezen u više od 100 zemalja, pre nego što mu je karijera završena 21. decembra 1994.
Istorija marke Renault
1959. - Početak prodaje modela Estafette
Renault je 1959. započeo prodaju modela Estafette, svog prvog automobila sa pogonom na zadnje točkove. Polovina proizvedenih automobila bila je namijenjena izvozu, uglavnom u SAD.
Istorija marke Renault
1956. - Početak prodaje modela Dauphine
Model Dauphine više je naslednik nego zamjena modelu 4CV. Ideju o nasledstvu ističe i naziv „Dauphine”, koji na francuskom znači „prestolonaslednica”. Novi model uneo je dašak svježine savremenom opremom tog doba, između ostalog i podesivim sjedištima, grejanim i automatskim mjenjačem. Zaobljene linije karoserije bile su u skladu sa automobilskim dizajnom šezdesetih godina prošlog vijeka. Karijera modela 4CV završena je u decembru 1967. godine Sa 2.150.738 prodanih primjeraka nosio je titulu najprodavanijeg francuskog automobila.
Istorija marke Renault
1946. - Početak prodaje modela 4CV
Model 4CV, predstavljen na oktobarskom sajmu automobila u Parizu, prvi je Renault koji je motor imao pozadi i prvi francuski automobil proizveden u više od milion primeraka. Razvijan u tajnosti tokom Drugoga svetskog rata, težio je samo 560 kg, trošio vrlo malo goriva i prevozio četiri osobe u potpunoj udobnosti. Proizveden je u više verzija, od vrlo štedljivog servisnog vozila do privlačnih modela Convertible i Sportive 1063. Prodavan je u SAD-u, a proizvodio se i u Japanu.
Istorija marke Renault
1929. - Otvaranje fabrike na ostrvu Seguinu
Renault je otvorio fabriku na otoku Seguinu u pariškom predgrađu Boulogne-Billancourt. Fabrika je proizvodila prestižni model sa osam cilindra Reinastella. Marka je tada bila prisutna u 49 zemalja.
Istorija marke Renault
1924. - Renaultov logotip dobija oblik romba
Renaultov logotip dobija oblik romba
Istorija marke Renault
1914. - Narudžba 1000 Renaultovih automobila za „taksi doline Marne”
Francuski ministar rata pozvao je Renault da sarađuje u vojnim naporima i dodelio mu 31 ugovor, između ostalog i za vozila prve pomoći, vazduhoplovne motore i municiju. Renault taksi je na front prevezao oko 4000 ljudi, a u analima istorije pamtimo ih kao „taksi doline Marne”.
1905. - Fabrike Renault su uvele serijsku proizvodnju
Fabrike Renault 1905. su uvele serijsku proizvodnju. Tokom Prvoga svjetskog rata vojno preduzeće proizvodi kamione, nosila, vozila htine pomoći, municiju i vrlo poznate tenkove FT17 koji u velikoj mjeri doprinose konačnoj pobjedi .
Istorija marke Renault
1902. - Prvi motor sa dva cilindra
Renault je konstruisao prvi dvocilindarski motor na temelju kog je poslije nastao i motor sa četiri cilindra koji je pokretao Voiturette, automobil koji je sa Marcelom Renaultom za upravljačem odneo pobjedu na trci Pariz-Beč.
Istorija marke Renault
1898. - Osnivanje firme
Louis Renault i njegova braća 1898. napravilu su sopstvenu firmu. Ubrzo postaju poznati po auto takmičenjima u kojima njihova vozila nižu pobjedu za pobjedom.

Saznajte više o Renaultu

Upoznajte nas bolje

Priča o Renault 4
Priča o modelu Renault 4
Kao treći najprodavaniji model u automobilskoj istoriji i najveći francuski uspjeh širom svijeta sa više od osam miloina prodatih primjeraka u više od sto država, Renault 4 postao je prava automobilska legenda.
Renault, umetnost i kinematrografija
Renault, umjetnost i kinematrografija
1899. Louis Renault se pojavio u filmu za upravljačem svog prvog automobila proizvedenog godinu dana ranije. To je početak istorije ljubavi između Renaulta i bioskopa koja traje više od 100 godina.

Uvijek smo vam na raspolaganju