Formula1

Formula1
Nazad
 
 
 

Zadovoljstvo u vožnji

U Formuli 1 performanse donose nagrade. Kod serijskih motora te performanse treba povezati sa zadovoljstvom u vožnji. Inženjeri zaduženi za serijske automobile Renault (neki od njih dolaze iz laboratorije F1), stvorili su tako manje motore koji maksimalizuju energetsku efikasnost. Izazov se sastoji u smanjenju zapremine (tzv. downsizing), što u nekim slučajevima ide i do uštede od jednog cilindra, istovrijemeno zadržavajući ili čak povećavajući snagu i obrtni moment motora zahvaljujući prednabijanju pomoću turbokompresora. Novi motori Energy tako su gotovo svi dobili između 10 i 20 Nm u odnosu na njihove prethodnike, za vožnju usredsređenu na zadovoljstvo vozača, dinamičnost, ubrzanje, živahnost i dobar odziv.

Naravno, i druge tehnologije pozajmljene iz svijeta F1 stavljene su u službu performansi i zadovoljstva u vožnji serijskih motora, na primjer kvadratni oblik komora za sagorevanje... Drugi primjer: da bi motori radili brže na idealnoj temperaturi, za veću brzinu i efikasnost preslikan je način cirkulacije tečnosti za hlađenje iz F1.