Motori

Kangoo Express Motori
Nazad
Energy dCi 75 i Energy dCi 90
 
 
 

Energy dCi 110 broj 1 u ispuštanju CO2


Renault je na osnovu 1,5-litarskog motora dCi, proizvedenog u više od 1,1 miliona primjeraka u 2011. godini, stvorio nove motore Energy dCi 75 i Energy dCi 90. Tehnološkim inovacijama potrošnja goriva i ispuštanje CO2 smanjeni su za 13 % u odnosu na prethodne verzije, a snaga je ostala ista.
 
Za postizanje takvih performansi motori Energy dCi 75 i Energy dCi 90 objedinjuju niz tehnologija poput sistema Stop&Start, obnavljanja energije pri kočenju, recirkulaciju izduvnih gasova niskog pritiska (EGR), termo regulacije itd. usmerene na poboljšavanje energetske efikasnosti motora u svrhu postizanja veće efikasnosti i većeg zadovoljstva uz manju potrošnju.


Troškovi korišćenja Kangooa Express znatno su smanjeni s obzirom na potrošnju od samo 4,3 l/100 km* (112 g CO2/km*) i produžen servisni interval na 40 000 km ili dvije godine (šta bude prije) – manji troškovi održavanja.
S novim motorima Energy dCi 75 i Energy dCi 90, Kangoo je maksimalno smanjio uticaj na okolinu i predvodnik je u malom ispuštanju CO2 u svojoj klasi.


  * Potrošnja goriva i emisije homologizovane su prema važećim propisima.
STOP & START
 
 
 

Stop&Start i sistem obnove kočne energije

Motori Energy dCi 75 i Energy dCi 90 (Energy dCi 110 i Energy TCe 115: u zavisnosti od datuma raspoloživosti) opremljeni su tehnologijama namjenjenim poboljšanju radnog učinka motora i najvećem smanjenju potrošnje i emisija.Tehnologija Stop&Start, zajedno sa sistemom obnove energije kočenja/usporavanja, automatski gasi motor čim je vozilo u stanju mirovanja. Tako sasvim prestaje ispuštanje zagađivača.

Kad vozač pritisne papučicu kvačila, motor se gotovo trenutno ponovno pokrene. Da bi obezbjedio brojna pokretanja motora, poboljšani su pokretač i sistem ubrizgavanja (pumpa i brizgaljke visokog pritiska).


Motor je konstruisan za 410 000 ciklusa paljenja (na 300 000 km), odnosno gotovo sedam puta više nego kod klasičnog motora bez sistema Stop&Start.
 
Energy dCi 110
 
 
 

Energy dCi 110 ekonomičnost i performanse


Efikasan, povoljne cijene pri kupovini i jeftin za korišćenje, motor Energy dCi 110 dostupan je od 2013. u ponudi novog Kangooa Express. Odlikuje ga snaga od 110 KS pri 4000 o/min prilagođena prijevozu teških tereta i dugim putovanjima. A budući da je 80 % cjelokupnog obrtnog momenta dostupno od 1500 o/min, Energy dCi 110 lako kreće pod punim opterećenjem i dobro ubrzava u svim uslovima.


Motor Energy dCi 110 obiluje tehnološkim inovacijama. Za kombinaciju snage i uštede goriva, primjenjena je inovativna konstrukcija turbine koja omogućava veću energetsku efikasnost. Put vazduha pri usisu je pojednostavnjen što poboljšava radni učinak turbine i obezbjeđuje bolje performanse uz istu potrošnju goriva. Turbina motora Energy dCi 110 ima vrlo malu inerciju: vrijeme reakcije pri malom broju obrtaja motora poboljšano je zahvaljujući boljem dimenzioniranju turbine.


S tehnologijom Stop&Start motor se automatski isključuje čim se vozilo zaustavi. Tada više nema emisije štetnih gasova i štedi se više od litre goriva na 100 km* u gradskoj vožnji. Kad vozač pritisne papučicu kvačila, motor se gotovo trenutno ponovno pokrene. Naravno, zadovoljstvo vožnje bilo je sastavni dio zahtijeva upućenih inženjerima koji su razvijali novi Energy dCi 110.
Zahvaljujući tome, Kangoo troši samo 4,4 l/100 km, a ispušta samo 115 g CO2/km*.


 * Potrošnja i emisije u toku homologizacije.
Energy Tce 115
 
 
 

Energy TCe 115, dostojna alternativa dizelu


Energy TCe 115, dostupan uz Kangoo Express od druge polovine 2013. godine, ima izuzetne performanse kada je rječ o snazi, obrtnom momentu i potrošnji. Aluminijski blok motora nudi odlična ubrzanja iz mjesta i u vožnji. Rječ je o 1,2-litarskom (1198 cm3) motoru sa 4 cilindra i 16 ventila, turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. To je smanjenje zapremine za 25 posto u odnosu na prijethodni motor.
Razvija snagu od 115 KS i nudi najveći obrtni momenat (obrtni moment = za brza kretanja, dobra ubrzanja iz mjesta i u vožnji) od 190 Nm, dostupan od 2000 do 4000 o/min, od čega je 90 % dostupno već od 1500 o/min.


Uz sve te performanse, motor TCe 115 odlikuje i ekonomičnost: troši samo 5,9 l/100 km*, a ispušta 140 g/km CO2*.
Takva kombinacija snage, male potrošnje i emisije CO2 moguća je zahvaljujući ugradnji novih tehnologija. Obrtni momenat dostupan već od malog broja obrtaja rezultat je direktnog ubrizgavanja, dvostrukog podizača bregaste osovine i prednabijanja preko ugrađenog turbo kolektora.
Radi manjih energetskih gubitaka, trenje je smanjeno, a uljna pumpa promjenljive zapremine reguliše količinu ulja: motor troši manje goriva za potrebnu količinu energije. 


 * Potrošnja i emisije u toku homologizacije.